Wednesday, June 15, 2011

tentang aku...


aku...sapa aku?erm...pada tanggal 30 oktober 19_ _ seorang bayi perempuan seberat 3kg selamat dilahirkan..err...tak comel , tak hudoh..yang sedang-sedang saja...bila ada yang tengok bayi ni,ada yang kata "awat macam anak cina?"..huhuuu...kalau bayi tu boleh cakap waktu tu,mau saja bayi tu kata,"i'm original malay okey???!"kuang..kuang..kuang..bayi itu diberi nama noor fatimah..dan dia ialah aku..(bila besar jadi nama kichi pulak..ish3...!nama glamor la kononnya..)

ehem..aku dibesarkan di negeri jelapang padi..mana lagi?ceq anak jati kedah ooii!!di daerah kulim..alamat tak yah bagitau kot..tk masuk exam pon..bila umoq aku mencecah 5 tahun,aku dimasukkan ke taska abim kat taman lobak,lunas.bila masuk 6tahun,aku tukar ke taska abim kat taman tempat aku tinggal..Masuk darjah satu,mak ayah aku yang sangat aku sayang hantar aku ke sekolah kebangsaan kulim (bandar).Sekali dengan kakak dan abang aku yang aku kasihi.Waktu tu adik aku tak sekolah lagi..Aku mendapat pendidikan kat situ sampai darjah 3 saja.Bila masuk darjah 4aku pon berpindah ke sekolah kebangsaan taman selasih.Haa...kat sini,adik aku yang comel tu baru masuk darjah satu..Aku habiskan pendidikan sekolah rendah aku kat sini...Keputusan UPSR tak yah tau kot noh..?yang sedang-sedang aje...

Masuk pulak bab sekolah menengah...Disebabkan aku teringin sangat nak tinggal di asrama,aku mohon untuk masuk sekolah menengah kebangsaan serdang. Kat sini aku mula belajar hidup sendiri..Boleh tahan jugak susahnya...Aku dapat kawan yang baaaaaiiikk sangat..sentiasa bagi sokongan kat aku..Rabiatul Adawiyah namanya..Secantik orangnya..Saaayang atul..Dan kat sini juga la aku mula kenal dengan seorang jejaka yang berjaya ketuk pintu hati aku..Tapi aku pendam dulu.Aku sekolah kat sini tak lama..2tahun aje..Dek kerana tak tahan hidup sendiri,aku sengaja gagalkan peperiksaan aku.Semata-mata nak keluar dari asrama..(minta maaf na mak..ayah..).Aku pon bertukar ke sekolah menengah kebangsaan kulim,tinggalkan kawan baik aku,dan kekasih gelapku..(keh3!bajet arr..)Kat sini aku dapat lagi kawan yang sekepala ngan aku.Dina,Ct,Pzah,Najwa,Trah dan sorang lelaki,wan..sayang kamu semua.Urm..Masuk tingkatan 4,aku terkejut bila dapat tahu,"kekasih gelapku" pindah sekolah.Sama sekolah dengan aku..(berbunga rianglah aku)(gatal jugak aku neh)Nak dijadikan citer,cintaku tidak bertepuk sebelah tangan.(toin3).Kami mulakan kita cinta kami seawal umur 16 tahun,tanggal 4julai (maka dia tukar status.jadi kekasih cerahku).Tapi cinta kami cinta terlarang.Almaklumlah,zaman sekolah...Tapi kami tak patah semangat.Kami teruskan jugak cinta kami..

Lepas SPM,aku dapat PLKN kumpulan 2,siri 4,kem dusun minda resort,kuala nerang.Kat sini aku belajar jadi ganas sket.Haha..Kat sini juga aku mula kenal dengan kawan lelaki.Dan yang kekal sampai sekarang,sorang je.Zariq..Dan melalui dia juga,aku dapat berkenalan dengan seorang lagi sahabat,yang banyak tolong aku,termasuklah tolong ajar aku buat blog ni.Yang lagi unik,kami tak pernah berjumpa walau sekali.she's my soul and seoul friend forever. love you so much Dila.ehem..berbalik ke cerita asal,aku masuk PLKN tak lama.Sebab kolej matrikulasi pulau pinang panggil aku.Ha..kat sinilah banyak kisah suka dan duka aku..Kat sinilah lah hubungan aku dengan kekasih cerahku tadi berakhir..(tu la..mak ayah tak bagi,degil jugak)dah tak da jodoh..Tak dak sapa yang salah..dan.....kat sini jugalah aku dapat penganti yang sangat setia menunggu dan sangat sabar..nak tau sapa?tak yah..tak masuk exam pon..Alhamdulillah..hubungan kami dapat restu mak ayah.walaupon dapat restu,kami tak tahu rencana Ilahi..moga2 hubungan kami dalam redhaNya..

Tutup bab cinta.Aku teruskan lagi perjalanan hidup aku.Aku lanjutkan pelajaran aku di UTeM,untuk bachelor of information technology and communication (networking). Kat sini aku betul2 belajar macam mana hidup sendiri..seram beb...kalau tak kuatkan iman,memang boleh hancus!Alhamdulillah,aku ada kawan yang sentiasa saling mengingati.Nur Akmal..syukur dapat kawan macam kamu.Tapi..aku dok UTeM sat je..Aku dapat tawaran ke kolej jururawat pulau pinang.(cangak lagi?aku cabut la..)aku sangat sangat sangat minat dunia perubatan ni.Tak dapat jadi doktor,jadi nurse pon jadilah..Sampailah sekarang..Alhamdulillah..kat sini aku dapat kenal dengan insan-insan yang bayak membantu aku.antaranya,akmar,ana,nida,tak lupa juga,pakcik.time kasih banyak-banyak.jasa baik korang Allah saja yang membalasnya.

haa..rasanya,sampai sini saja tentang aku..tunggu aku jadi staff nurse,kita buka kisah baru pulak yer?wallahua'lam..

7 comments:

  1. keep on working timah! like ur choretan..hehe =) lebiu..muahx3

    ReplyDelete
  2. macehhhh.....tenkiu....i need your support...

    ReplyDelete
  3. hohoho..ttbe ade nme sy la kt entry ni..hehe..thanks..saranghae..seoul fren kn...hehe=p

    ReplyDelete
  4. heheeee...tambah sket lg jdi korea fren pulak...ekekeke...

    ReplyDelete
  5. hehe...dila tambah plak hangul(korea)..=p.. keep writing k coz sonok bce cite tmh..

    ReplyDelete