Tuesday, June 14, 2011

1st time bawak keta


suatu hari,aku teringin sangat nak bawak keta......
"maaaakkkk....ajaq ceq bawak keta plisssssss..."
mak aku hanya senyum.buat tak dengar...apa lagi,aku pon senyap2 amek kunci keta,sorokkan.
mak aku nak kuar pegi kedai.
"aik,mana kunci keta?timah,hang nampak kunci keta tak?"
"ada......ni!"aku tunjuk kunci yang ada kat tangan aku.
"meh sini.mak nak p kedai"
"tak boleh!mak ajar ceq bawak keta dulu."
"ok.ok..mak ajaq.p mandi dulu.nak bawak keta takleh busuk2.nanti keta tak jalan"
"heheeeee....oqey!"
aku pon p la mandi siap diri wangi2 sementara mak aku nak p kedai.

tibalah saat yang di janjikan.mak bawa aku ke perkarangan masjid.luas sket.senang nak belajar.aku pon amek la tempat duduk driver.

mak : pakai tali pinggang
aku : baik
mak : tekan brek
aku : baik
mak : lepas hand break
aku : baik
mak : lepas brek perlahan-lahan
aku : baik
mak : urm....pelan sangat nih,tekan minyak sket
aku : nak tekan banyak mana nih?
mak : sket ja
aku pon tekan lah mcm yang mak suruh.vrooomm!!sekali keta tu jalan.
"aaaaarrrrgggghhh!!!"mak aku jerit da...
"aaaaarrrrgggghhh!!!"aku terkejut dengar mak aku jerit,aku skali ikut jerit dengan tangan lepas dari handle,kaki lepas dari minyak dan brek.
"tekan brek!tekan brek!"arah mak.aku ikut ja arahan.
"awat mak jerit?"
"mak terkejut keta jalan."
"err...!@#$%^&*()"

p/s : memang sempoi blajar keta ngan mak.tq mak!! ;)

No comments:

Post a Comment