Saturday, June 11, 2011

akibat mengantuk semasa keja


satu pagi tu,seperti biasa aku gi keja kat wad.....pagi-pagi tugas aku cek tekanan darah & suhu pesakit. pagi tu mmg aku mengantuk abes..seperti biasa :
"encik,bangun..dah pagi.."kata aku.aku pon terus la kutip file2 pesakit..sebab sat gi nak kena catat tekanan darah & suhu pesakit nih.. kawan aku yg juga mengantuk,tolong aku wat keja.. dia tolong amek tekanan darah.aku tolong catat..sampai kat seorang hamba Allah ni :
"cik,bangun cik.dah pagi.saya nak amek tekanan darah ya"kata kawan aku yang juga masih mengantuk.
si hamba Allah ni pun bangun dari katil,dengan keadaan yg masih mamai,hulurkan tangan untuk amek tekanan darah..kawan aku pon dengan selambanya amek lah tekanan darah hamba Allah ni.. aku yg kononnya prihatin,tgk hamba Allah ni tk pakai baju pesakit,aku pon dgn bangganya p la amek baju bg kat dia.dlm fikiran aku,"die ni baru masuk kot..baju pon tk tukar lg". "cik,nanti tukar baju ya"aku pon cari la file dia,nak catat tekanan darah..aik?awat file dia tak dak?dia ni masuk pukul brapa?cari punya cari tk jumpa..aku pon tanya,
"cik nama apa?"
"saya yanti"
"ai,pelik,mana p file die?file die takdak la kak.."kataku kepada kawanku yg tolong amek tekanan darah tu tadi..
"takdak?cuba tanya staff nurse"
belom sempat aku p tanya,hamba Allah ni tahan lalu berkata:
"eh,misi,saya bukan pesakit...saya penjaga ibu ini..saya tumpang tidur saja di sini.."
"HA?!@#$%^&*()_+"serentak kami berpandangan..

p/s : jauhi mamai dalam bekerja!!

No comments:

Post a Comment